Trenutno ste na :: Početna > Petrovo 2022. > Hodočašće u Rim

Hodočašće u Rim

04.07.

2010.

Od 27. lipnja do 2. srpnja ove godine hodočastili smo u Vječni grad Rim - središte našeg kršćanstva. Bilo je četrdesetoro hodočasnika (većinom iz naše župe uz nekoliko gostiju iz Varaždina i okolnih župa, a dvoje hodočasnika smo imali čak iz Trilja). Hodočašće je organizirao župnik Josip Hadrović uz pomoć autobusnog prijevoznika Kocijan Stjepana iz Možđenca koji nas je svojim autobusom i vozio. Stručno vodstvo prepušteno je Kancelaru naše varaždinske biskupije, mons. Antunu Perčiću, koji je dao svoj veliki doprinos ovom hodočašću.
 Hodočašće smo započeli u nedjelju na večer u 19.30 sati blagoslovom u našoj župnoj crkvi nakon kojeg smo krenuli preko Slovenije, Trsta, Venecije, Ancone, Pescare, sve do Loreta u koji smo stigli u ranim jutarnjim satima. U Loretu smo pogledali baziliku u kojoj se nalazi Marijina nazaretska kućica.

Nakon toga smo krenuli prema Asizu u kojem smo posjetili baziliku svetog Franje Asiškog, crkvu svete Porcijunkule, Anđeosku baziliku u kojoj se nalazi crkvica koju je sveti Franjo prvu obnovio i oko koje je kasnije sagrađen prvi samostan (gdje je sveti Franjo i umro).

U večernjim satima smo stigli u Rim. Smjestili smo se u prekrasno uređenom Hrvatskom domu, koji je namijenjen isključivo za smještaj hrvatskih hodočasnika.
 U utorak ujutro, nakon svete mise i doručka, krenuli smo u razgledavanje grada Rima. Najprije smo posjetili baziliku svetog Pavla izvan Zidina i pripadajući muzej te Kalistove katakombe.

Oko podne smo stigli do bazilike svetog Ivana Lateranskog. Tu smo imali pauzu za ručak. Nakon razgledavanja bazilike i baptisterija (krstionice) krenuli smo do Svetih stuba koje se nalaze u zgradi koja je nekad služila kao sjedište rimskog biskupa (pape). Po predaji, te je stube u Rim iz Jeruzalema dopremila carica Jelena (majka cara Konstantina) koji je dao slobodu kršćanima 313. godine Milanskim ediktom. Po tim je stubama Isus išao do sudnice Poncije Pilata. U velikoj pobožnosti mnogu su naši hodočasnici na koljenima prošli po tim stubama.

Iz Laterana smo pješice krenuli prema bazilici Svete Marije Velike. Tim putem svake godine na Tijelovo papa predvodi tijelovsku procesiju. Ova je bazilika posebno važna za našu župu jer tu crkvu zovu i Sancta Maria ad nives - Gospa Snježna.

Nakon razgledavanja bazilike krenuli smo prema Koloseumu i ostacima antičkog Rima (Forum romanum, Konstantinov slavoluk…). Razgledavanje smo završili na Piazi Venezia gdje se nalazi veličanstveni Oltar domovine. Nakon večere u Hrvatskom domu, umorni i zadovoljni krenuli smo na počinak.

U srijedu smo nakon svete mise i doručka krenuli na Trg svetog Petra, gdje smo sudjelovali u Općoj audijenciji koju priređuje Sveti otac papa za sve hodočasnike. Svi smo imali prilike iz blizine vidjeti sadašnjeg papu Benedikta XVI. Nakon primljenog blagoslova smo dobili slobodno vrijeme za ručak.

Oko 3 sata poslije podne smo krenuli pokraj Anđeoske tvrđave i preko Anđeoskog mosta do trga Navona (piazza Navona), te do Panteona, velebne građevine koja je sagrađena pred više od dvije tisuće godina, a prvotno je bila posvećena svim bogovima grada Rima (prije pojave kršćanstva Rimljani su bili mnogobošci- imali su mnoštvo bogova). Otuda smo preko čuvene i prekrasne Fontane di Trevi došli do Piazze del Spagnia.

U četvrtak ujutro smo ponovo krenuli prema Vatikanu, gdje smo najprije razgledali veličanstvenu baziliku svetog Petra, kriptu u kojoj se nalaze grobovi mnogih papa (i grob blagopokojnog pape Ivana Pavla II.), a mnogi su se popeli i na kupolu bazilike s koje se pruža prekrasni pogled po čitavom gradu Rimu. Nakon ručka smo krenuli u razgledavanje Vatikanskih muzeja u kojima se nalazi neprocjenjivo umjetničko blago, prikupljano kroz mnoga stoljeća. U sklopu muzeja smo razgledali i znamenitu Sikstinsku kapelu u kojoj se vrši izbor pape, a koju je prekrasno oslikao nenadmašni kipar i slikar Mikelangelo. Svoje hodočašće u gradu Rimu završili smo posjetom Hrvatskom zavodu svetog Jeronima i pripadajućoj crkvi.

Nakon večere i osvježenja u Hrvatskom domu, oko 22.30 smo krenuli prema Padovi, kamo smo stigli oko 6.00 u petak. Najprije smo imali svetu misu u crkvi svetog Leopolda Mandića, a nakon toga smo posjetili i baziliku svetog Antuna Padovanskog. U 11.30 smo krenuli prema našem Trnovcu, kamo smo i stigli u 18.30 sati. Zahvalni Bogu i našoj nebeskoj Majci Mariji na svim primljenim duhovnim darovima i milostima.

Raspored misa
PON - 7.30
UTO - 7.30
SRI - 7.30 (u kapelici od mjeseca lipnja do kraja rujna)
ČET - 7.30
PET - 7.30
SUB - 17.00 (zimsko) 19.00 (ljetno)
NED - 7.30, 9.30, 11.00
Kroz advent svete mise su u 6:00 osim subote.
U mjesecu svibnju svete mise kroz tjedan su u 19:00; u 18:25 počinje svibanjska pobožnost.
U mjesecu listopadu svete mise kroz tjedan su u 18:00 sati; u 17:25 sati počinje listopadska pobožnost.
Križni put kroz korizmu: petkom u 17.00 i nedjeljom u 15.00
Radno vrijeme Župne javne knjižnice:
Ponedjeljak - Petak: od 17.00 - 19.00 Nedjeljom i blagdanima Knjižnica ne radi!